Audit SEO, ce este și de ce e important în optimizare

Audit SEO, ce este și de ce e important în optimizare SEO. Trebuie să vă asigurați că website-ul dvs. este performant în mod constant și să țineți o evidență.

Este necesar să vă cunoașteți punctele forte și cele slabe. În acest articol de pe blog veți afla adevărata importanță a auditului SEO. Ce este de fapt și de ce este atât de crucial pentru rezultatele website-ului dvs. Să începem!

Ce este un audit SEO și de ce e important?

Auditul SEO este, în esență, un control de “sănătate”. Permite proprietarilor de domeniu să analizeze capacitatea website-ului de a se clasa în SERP. Se uită la website-ul dvs. prin “ochii” Google și a altor motoare de căutare.

Există multe instrumente de audit SEO dintre care puteți alege, cum ar fi SEMrush, Moz, Woorank. Rezultatele dvs. pot varia, dar nu în mod semnificativ. De asemenea, puteți efectua un audit SEO manual, gratuit.

Cu siguranță va dura mai mult timp și, cel mai probabil, veți omite detalii importante.

De asemenea, auditul SEO vă permite să vedeți zonele care necesită îmbunătățiri. Puteți să detectați practici care sunt în detrimentul clasamentului website-ului dvs. În afară de asta, efectuarea unui audit SEO vă avantajează și în punctele de mai jos.

Vă ajută să detectați și să remediați erorile

Un audit SEO vă ajută să identificați greșelile care împiedică website-ul dvs. să obțină traficul pe care îl merită. Doar în acest mod se poate ridica în topul SERP-urilor. De asemenea, scoate la lumină dacă vreuna dintre strategiile dvs. conduce la pierderea traficului în website.

Problemele pe care le poate detecta un audit includ, dar nu se limitează, la următoarele:

  • link-uri externe către website-ul dvs. care afectează clasamentul;
  • conținut duplicat care creează confuzie pentru Google și alte motoare de căutare;
  • lipsa unor etichete meta;
  • timp de încărcare lentă a paginilor web;
  • mesaje de eroare.

După cum vedeți, un audit SEO vă va ajuta să găsiți și să remediați erorile website-ului. Toate acestea vă pot afecta clasamentul rezultatelor căutării, traficul web și conversiile sau vânzările.

Puteți cunoaște ce cuvinte cheie se clasifică cel mai bine

Optimizarea SEO începe prin găsirea cuvintelor cheie potrivite pentru website-ul dvs. E important să știți ce cuvinte cheie se clasifică pentru că este o valoare a succesului de optimizare SEO.

Pe măsură ce optimizați și creați legături, clasamentul dvs. pentru cuvintele cheie ar trebui să crească în timp. Însă, dacă există probleme critice, clasamentul ar putea să scadă.

Efectuarea unui audit SEO vă va permite să vedeți tendința clasamentului pentru cuvinte cheie. Aceste cunoștințe vă vor ajuta să rezolvați scăderea traficului deja existent sau iminent.

Mai mult, atunci când veți ști ce cuvinte cheie vă clasează mai sus, veți identifica noi oportunități. Toate acestea, cu ajutorul unui audit SEO obișnuit.

Paginile dvs. nu primesc niciun click din rezultatele căutării? Este posibil ca paginile să nu fie despre ceea ce caută publicul țintă. Auditul vă oferă posibilitatea de a crea conținut nou sau de a îmbunătăți paginile existente.

Potriviți conținutul cu intenția de căutare a publicului țintă.

Printr-un audit SEO puteți afla informații despre strategia concurentului

Cu instrumentele potrivite puteți efectua un audit SEO complet pe website-ul concurentului. Astfel, veți putea afla clasamentul lor pentru cuvinte cheie, backlink-uri, tactica SEO și chiar punctele lor slabe.

Puteți vedea care conținut este cel mai distribuit sau care primește o mulțime de backlink-uri. Aflați dacă strategia lor este eficientă, uitându-vă la modul în care o realizează. Puteți să vă inspirați din strategia lor pentru a vă spori succesul în optimizare SEO.

Descoperiți de unde își obțin concurenții backlink-urile. Puteți utiliza datele pentru a viza website-urile care se leagă, astfel încât să obțineți un backlink de la ei. Realizați un conținut mai bun, îl oferiți și le cereți să înlocuiască legătura concurentului cu a dvs.

Oferă un raport de progres susținut de date concrete

Auditul SEO este o procedură de rutină. Pe măsură ce continuați să remediați toate problemele, trebuie să măsurați continuu îmbunătățirile website-ului. Un raport de audit SEO vă permite să urmăriți cum a fost situația înainte de a face toate modificările. În acest fel, puteți monitoriza performanța website-ului dvs. cu exactitate.

Mai mult, toată strategia SEO excelentă începe cu un audit SEO al unui website. Doriți să aveți o strategie de optimizare SEO bazată pe date? Aveți nevoie de o bază solidă pentru a compara rezultatele viitoare?

Aveți nevoie de un audit SEO complet al website-ului.

Vă ajută să identificați problemele tehnice

Un audit SEO include un raport al tuturor problemelor tehnice ale website-ul dvs. Acesta include timpul de încărcare a paginii, structura și formatul sitemap-ului sau referințele canonice ale paginilor. Nu sunt uitate nici link-urile rupte, problemele de accesare a paginii și viteza de încărcare.

Majoritatea campaniilor de optimizare SEO se concentrează pe factori on page SEO. De exemplu, titlul, meta tag-urile și așa mai departe. Auditul tehnic se asigură că factorii externi (viteza de încărcare, configurația serverului) nu vă sabotează.

Menținerea unui website actualizat prin intermediul unui audit SEO

Nu uitați că Google își actualizează în mod constant algoritmii. Motorul de căutare a anunțat că va lansa o actualizare generală a algoritmului de bază.

Aceste actualizări sunt foarte greu de urmărit și pot afecta clasarea website-ului dvs. Țineți cont de faptul că Google are peste 200 de factori de clasare. Trebuie să fiți atenți la modificările pe care le efectuați pe website.

Iar aici intră în “joc” auditul SEO. Instrumentele de audit SEO funcționează cu ajutorul valorilor Google. Vă ajută cu sugestii bazate pe date la zi despre ce modificări trebuie efectuate pe website-ul dvs.

Concluzie

Efectuarea independentă a unui audit SEO poate lăsa neacoperite o mulțime de zone. Acestea pot avea nevoie de îmbunătățiri. Familiarizarea cu propriul website poate face ca aspecte importante să treacă neobservate.

De aceea, efectuarea unui audit SEO terț poate să vă ajute afacerea. Puteți compara rezultatele astfel încât să obțineți o analiză exactă a calității generale a website-ului dvs.

Cu siguranță, este posibil să dați peste aceleași rezultate atunci când desfășurați un audit independent. Însă, un expert de audit SEO caută în toate zonele website-ului dvs. și în clasamentele acestuia.

Puteți acționa cu încredere asupra strategiilor SEO cu ajutorul unui specialist.